Pøedešlé  1  2 Následující
 

Jak kvalitnì pracuji? Kvalita skenu se øídí kvalitou skenovaného materiálu. Napø. film z roku 1950 má jinou kresbu, než film z roku 2000. Stejné to je s objektivy fotoaparátù, které byly v roce 1942 "trochu horší", než jsou dnes. Proto vše skenuji na maximální kvalitu pøedlohy. Klient to sám posoudí v bezplatném testu. Nemá smysl odevzdat klientovi snímky naskenované na gigantickou velikost, kterou nikdy nevyužije a ještì by za to mìl giganticky zaplatit.

Následující øádky jsou pro technické fajnšmekry. Digitalizuji èernobílé a barevné negativy a diapozitivy, kinofilmy, svitky, ploché filmy 4x5" (film, 6400 dpi, optická hustota 4.0 Dmax). Maximální rozmìr filmu-sklenìné desky pøi 4800 dpi je A4. Rozmìry neprùhledných pøedloh jsou od bìžného formátu A4 (4800 dpi) po formát 200x300 cm. TIFF a 48 bitù je samozøejmostí. Klient vše dostává také komprimované do JPEG a rozlišení 3000x3000 bodù. Digitální data jsou pøedávána na externí disk, sadu bìžných DVD a identickou sadu archivaèních Gold DVD. 

Provádím jemné korekce snímku pøi skenu, aby se na to dalo koukat i bez další postprodukce. Když jsou filmy dobré, je skenování rychlé a cená nízká. Ale i totálnì èerné nebo prùsvitné fimy lze zpracovat, jen to trvá trochu déle. Digitalizoval jsem 25 let nevyvolaný sovìtský film Svema a 20 let nevyvolaný film Fujicolor. Svema byla totálnì èerná a Fujicolor totálnì hnìdoèerný, jak to bylo halené a neprùhledné. Skener z toho vydoloval parádní fotky. Netøeba se proto bát ani filmù, negativù a diapozitivù, na kterých na první pohled není vùbec nic vidìt. Technika je dnes lepší, než naše oèi… :-))                                

Roman Sejkot, 20.10.2013

Fotografie z archivu paní Ing.arch.Kateøiny Adámkové. Pøestavba domu pana Markuse Pokorného, Jindøichùv Hradec / Neuhaus, 1906. Fotografii vyhotovil Atelier Kohout, Jindøichùv Hradec / Neuhaus, 1906.