Pøedešlé  1  2  3 Následující
JSOU NOVÉ SUPERZOOMY LEPŠÍ ?

 

Pohled profesionála na kinofilmové / full-frameové desetinásobné zoomy v prùbìhu posledních 17 let.

Patøím mezi fotografy, kteøí systematicky fotografují moderní tanec a klasický balet. Kdo nìkdy byl na nìèem podobném v divadle, tak dobøe ví, jaká je tam tma a že se taneèníci pohybují rychle nepøedvídatelným smìrem. To klade extrémní nároky na fotografickou techniku. S pevnými skly 1,4 / 50 èi 1,4 / 80 se pracuje úžasnì, ale taneèníci musí být pøesnì na dostøel. Proto využívám v pøípadech, kdy je taneènice vzdálena 20m a za 2s je u vás na 1m, napø. na Nové scénì Národního divadla, superzoomy. Zvláštì v pøípadì, když vím, že se pøedstavení nebude opakovat.

 

Zdálo by se, že superzoomù jsou spousty, ale v uvedeném segmentu objektivù jich bylo v posledních letech v ÈR na trhu jen pár. Pro tìlo Nikon mìl dva objektivy Nikon, asi dva Tamron, asi dva Sigma a tím to konèí. Se Sigmou jsem nemìl èest pracovat, protože Nikon s Tamronem byly skoro vždy v nìkterých parametrech lepší, nebo byly na na trhu døíve.

 

Když to shrnu, mohu hovoøit o zkušenostech s pozorováním zobrazení z objektivù: 1) Nikon, AF Nikkor 28-200/3,5-5,6D. 2) Tamron, AF 28-300/3,5-6,3. 3) Nikkor AF-S 28-300/3,5-5,6G ED VR. Pozornému ètenáøi neuniklo, že všechny jsou autofokusové a poslední dva se systémem omezení vibrací. S tím dokonce jako první na svìtì pøišel na Photokinì 2008 Tamron. S radostí jsem jej koupil a užíval. Až za dva roky, po Photokinì 2010, pøišel Nikon s podobným objektivem a nastalo zvažování, co je lepší. Nikkor 28-200 se na trhu objevil asi v roce 2002, stál skoro 30.000,-Kè- Po nìkolika málo letech zmizel z výrobního programu bez náhrady. Jeho handicapem bylo, že nemìl VR. Až po dlouhých 8 letech se objevil nástupce s VR a delším zoomem, který stojí pøes 20.000,-Kè. Ale ani tak Nikkor 28-200 není špatný, jak mùžete vidìt  na lince: http://www.sejkot.com/detail_galerie.php?id=144&id_cat=70. V roce 2002 fungoval s Nikonem D1 a teï  s Nikonem D800. Digitální fotoaparáty pøicházejí a odcházejí, objektivy zùstávají? 

 

                                                   1/3